MelkSommige mensen zeggen dat je beter niets meer kan eten na 8 uur ’s avonds vanwege de calorieën. Maar sommige dingen kunnen je juist weer helpen om goed te slapen. Vijf snacks voor het slapengaan op een rijtje.

1. Kersen

Ik ben dol op kersen. Erger nog, het is hoe ik mijn man heb ontmoet. Door kersen te plukken, ja! Kersen bevatten van nature een lage dosis melatonine, dat je nodig hebt om lekker in slaap te vallen. Een handjevol kersen voor het slapengaan geeft je dus alvast een klein duwtje in de goede richting.

 

2. Pure chocolade

Wie wordt daar nu niet blij van, chocolade helpt je bij het in slaap vallen! Nu niet meteen die hele reep opeten, das dan weer niet goed voor het suikergehalte in je bloed. Maar een paar blokjes zijn prima! Chocolade helpt bij het vrijkomen van serotonine, dat je helpt ontspannen en je goed te voelen. Prima basis voor een goede nachtrust, toch?

 

3. Pistachenootjes

Lekker… alleen jammer dat ik het nooit bij een handjevol kan laten. Kun jij dat wel, dan is dit misschien iets voor jou. Pistachenootjes bevatten veel proteïnen, vitamine B6 en magnesium. Dat laatste helpt met het reguleren van adrenaline, waardoor je beter kunt ontspannen. Een handjevol in de avond kan je dus een ontspannen nachtrust bezorgen.

 

4. Kruidenthee

Een goede bekende en eentje die niet meteen bol staat van de suikers en andere zaken die je niet voor het slapengaan wilt hebben. Vooral kamillethee werkt kalmerend en is een fijne kruidenthee om te drinken voor je gaat slapen. Zorg er wel voor dat je een kruidenthee kiest die geen cafeïne bevat, zodat je daar niet weer wakkerder van wordt.

 

5. Pinda (of andere noten-) kaas

Dat noten goed voor je zijn wist je waarschijnlijk al. Maar pindakaas of een andere notenspread (je hebt ze tegenwoordig ook met amandelen, cashewnoten of hazelnoten) zitten vol proteïnen. Die zorgen er in de eerste plaats voor dat je snel vol zit. En wat gebeurt er als je vol zit? Juist, je wordt een beetje slaperig. Daarnaast helpen proteïnen ook met het opbouwen van aminozuren die je helpen ontspannen. Een dubbele werking dus!

Slaap lekker!

 

Bron:  http://www.lookfantastic.com/blog/advice/the-best-foods-that-help-you-sleep/


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: